Nyhetsbrev – Juni

27 juni, 2019 av Johan Havenberg

Med detta sista nyhetsbrev för terminen vill vi passa på att tacka för det ni gjort för kåren under terminen och önska alla en riktigt skön och spännande sommar, vare sig man ska med på kårens sommarläger Kragenäs, på världsscoutjamboree i Nordamerika eller helt enkelt har ett välförtjänt sommaruppehåll från scoutaktiviteterna. Styrelsen gör uppehåll med sina ordinarie styrelsemöten under juli månad och kör sedan igång som vanligt i augusti, men det går självklart att kontakta oss ändå om det är något. Om bara några dagar är det dags för kårens traditionella midsommarfirande i Östervångsparken och vi håller tummarna för fint väder och att vi träffar så många som möjligt av er där, antingen för att hjälpa till eller som gäster!

Save-the-date ledarupptakt

På ledarmötet i maj bestämde vi att en upptakt/avstämning inför höstterminens start hålls den 20 augusti kl 18.30 i lokalen.

Extra-stämma

Upptakten den 20 augusti planeras även vara en extra stämma – detta eftersom vi vill välja in ytterligare en styrelseledamot, Robert Farina. Valet måste göras i form av en stämma för att Robert ska få rösträtt och inte enbart yttranderätt, men valet är den enda stämmo-punkten som vi kommer behöva behandla. Kallelse kommer!

Höstens arrangemang

På årets stämma beslutades gemensamt att vi skulle fortsätta med arrangemang som julmarknad och midsommarfirandet då dessa är viktiga arrangemang för kåren. Då det har varit svårt att få folk som engagerar sig och driver dessa arrangemang har den senaste tiden det största ansvaret för att genomföra dessa legat på styrelsen vilket inte är hållbart i längden då det innebär att det övriga styrelsearbetet i viss mån blir lidande p g a att en stor del av tiden går till arrangemangsplanering. Vi vill därför att ni redan nu funderar på de kårgemensamma arrangemang som kommer under hösten, framförallt julmarknad och kårens årsdag – är du själv eller vet du någon som skulle vara intresserad av att driva något av detta så hör av er till styrelsen! Styrelsen är givetvis gärna med och backar upp och stöttar, men vi vore oerhört tacksamma om några kunde hålla ihop det hela och hålla i trådarna!