Här har vi samlat lite av varje som kan vara bra att känna till som scout i Trelleborgs scoutkår.

Har du frågor ska du i första hand vända dig till dina ledare på avdelningen.

Försäkringar

Ett bra skydd för medlemmar och kårer.

Vi vill att alla medlemmar i Trelleborgs scoutkår/Scouterna och alla scoutkårer ska ha ett bra skydd om något skulle hända.
För medlemmar finns vår medlemsförsäkring som tillsammans med reseförsäkringen ger ett ordentligt skydd vid all verksamhet som anordnas av Trelleborgs scoutkår/Scouterna och vid resor för eller med Trelleborgs scoutkår/Scouterna. Båda försäkringarna gäller så fort du som medlem deltar i någon verksamhet som anordnas av Trelleborgs scoutkår/Scouterna lokalt eller centralt.

Läs mer om våra försäkringar på Scoutservice Försäkringar.

Medlemsavgift

I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför. När vi har läger tillkommer oftast en extra avgift för kost, logi och eventuellt material.

Just nu är medlemsavgiften i vår kår 375 kronor per termin.

Fakturan för våren skickas ut i februari och fakturan för hösten i mitten av september.
Det går att få sin medlemsavgift som e-faktura. Anmälan gör var och en på sin Internetbank. Passa på att gör en insats för miljön!

Det ingår en försäkring i avgiften till Scouterna och det är därför viktigt att man betalar sin medlemsavgift.

Medlemstidningar

Scouterna har två medlemstidningar, en webbtidning för äldre scouter och en papperstidning för yngre scouter som kommer hem i din brevlåda.

Scoutnytt är en webbtidningen för scouter och ledare. Scoutnytt är en del av webbplatsen Scoutservice.
Scout är en webb och papperstidning för alla svenska scouter och kommer ut med 4 nummer per år.