Nyhetsbrev – Januari

30 januari, 2020 av Johan Havenberg

När detta nyhetsbrev kommer i mailkorgen har vi redan planerat en stor del av terminens verksamhet och till och med haft våra första möten för denna terminen. Vi ser fram emot en ny fullspäckad termin och många roliga scoutaktiviteter.

Save the dates

På ledarupptakten kom vi överens om ett antal gemensamma och viktiga datum för terminen. Det kommer såklart mer information när det närmar sig, men boka redan nu in tiderna i kalendern.

Kårstämma den 22 mars kl 10.00
Ledarupptakt inför höstterminen den 14 juni kl 18.00

Protokoll från styrelsemöten

P g a det pågående arbete med ny hemsida som har pågått sedan en tid tillbaka samt att GDPR-lagstiftningen gjort protokollhanteringen lite mer komplicerad laddas för närvarande styrelseprotokollen inte upp på hemsidan. Givetvis ska protokollen ändå finnas tillgängliga för de som är intresserade och för tillfället gäller därför att om man vill ha tillgång till protokoll så maila styrelsen vilket/vilka protokoll du är intresserad av så kan du få det antingen till din mail eller i en papperskopia.

Utbildning

Vi vill återigen slå ett slag för att utbilda sig som ledare. Få ny inspiration och träffa scoutledare från andra kårer. Trelleborgs scoutkår betalar kursavgiften (i mån av ekonomiska medel). Kurser som är på gång hittar du på: http://www.scouternasfolkhogskola.se/kurskatalog/

Ett axplock av vilka kurser som finns, vem de riktar sig till och kort vad de syftar till.

Kurs Vem Vad
Leda Scouting Alla ledare Vad är scouting och varför