Nyhetsbrev – Januari

21 januari, 2019 av Johan Havenberg

Vi hoppas att alla njutit av den välförtjänta julledigheten och hoppas såklart att alla är peppade på att komma igång med en ny scouttermin! I detta nyhetsbrev kommer bl a info om viktiga datum för terminens aktiviteter.

Ugn installerad

Som ni kanske redan vet installerades ugnen i slutet av förra terminen och är alltså klar för användning!
Det finns också sedan länge två lösa induktionshällar i en låda sidan om ugnen samt nyinköpta grytor som fungerar till dessa.

Brevlåda för kvitton

Brevlåda för inlämning av kvitton till Anette är uppsatt i lokalen, i det högra förrådet.

Viktiga datum under terminen

I samband med ledarupptakten gick vi som vanligt igenom terminens aktiviteter och bestämde en del viktiga gemensamma datum:

• Kårstämma 24 mars kl 10.00
  • Terminsupptakt 1 inför höstterminen den 1 maj kl 18.00
  • Traditionsenligt nationaldagsfirande den 6 juni
  • Midsommarfirande i Östervångsparken den 21 juni

Grönby hage

Bo Anders meddelade under ledarupptakten att det kommer att skickas ut ett städprotokoll då man varit i Grönby hage. Detta skall fyllas i. Om man ser att det saknas något eller om det är ostädat mm när, man kommer dit skall Bo Anders eller Andreas meddelas omedelbart. I köket är numera alla lådor uppmärkta med innehåll och lådorna städade. Tänk på att det inte finns all material i köket exempelvis förbrukningsmaterial som bakplåtspapper, detta måste man ta med själva.

Beställning av märken

Marie vill gärna ha in beställning på märken som avdelningarna vill ha inför kommande termin. Mejla via ordersidan då vi inte har något lager på märken.