Vi kommer att försöka fånga sommarens sista solstrålar med en härlig hajk.
Nytt för denna hajken är att rådspatrullen (patrulledare och vice patrulledare) samlas fredag kväll medan övriga scouter som ska med samlas lördag morgon.
När: Rådspatrullen samlas på scoutlokalen fredagen den 25 september klockan 18:30.
Övriga scouter som ska med samlas på scoutlokalen lördag 26 september klockan 8:00. Vi beräknas vara tillbaka i Trelleborg ca 13:15-13:30 på söndagen den 27 september.
Transport: För att kunna genomföra denna hajk behöver vi hjälp med föräldrar som kör till och från hajken. Vi kommer att vara ca 40 minuter från Trelleborg (Fulltofta utanför Hörby). Pga. rådande situation kommer bilar inte att fyllas. Om önskas går det bra att åka med egen transport till och från hajken.
Anmälan: Senast 17 september via e-post till oss ledare, se adress nedan. I mailet anges scoutens namn, möjlighet att köra dit eller hem med vilket antal scouter man kan köra, eventuell specialkost, kontaktuppgift till anhörig under helgen.
Kostnad: 170 kr som swishas till 123 461 84 76, ange scoutens namn och hajk. Har man inte möjlighet att swisha, kontakta någon av oss ledare enligt nedan.
Mat: För er som åker på fredag kväll serveras ingen gemensam mat. Om något önskas att äta på fredagskvällen får var och en ta med detta. Kan vara lämpligt att ha någon form av kvällsfika med sig.
Klädsel vid avfärd: Scoutdräkt (d.v.s. Scoutskjorta eller scouttröja och halsduk) samt kläder efter väder.
Medtag: Ryggsäck för all packning, liggunderlag, sovsäck, regnkläder, stövlar/kängor + andra skor, ombyte, varm tröja, sovkläder, necessär (inkl. plåster, skavsårsmaterial och huvudvärkstabletter vid behov), matsaker, diskhandduk, kniv, ficklampa och vid behov godis.
OBS! Packning medtas till mötet den 24/9, det går bra att lämna packningen i lokalen fram till avfärd fredag/lördag.
Vid frågor ring någon av oss ledare