Nyhetsbrev – Maj

28 maj, 2019 av Johan Havenberg

Hej,

Tiden går otroligt fort och snart är denna vårterminen slut. Det betyder dock inte att det är slut på scoutaktiviteter utan vi har nu t ex höjdpunkter som sommarläger att se fram emot!

Nationaldag

Den 6 juni firas Sveriges nationaldag och kåren kommer att närvara vid det traditionella firandet i Stadsparken. Alla som vill är varmt välkomna att komma förbi.

Midsommar

Kom ihåg att anmäla dig till att hjälpa till på årets midsommarfirande samt att som ledare påminna dina scouter och scoutföräldrar på avdelningen att göra det samma! Vi behöver som vanligt all hjälp som vi kan få med att sälja lotter, glass, ballonger, hämta och lämna material etc. En viktig del av scouting är att vara närvarande och engagerad i sitt närområde, sk samhällsengagemang.

Länk för anmälan:

Fixarhelg i Grönby hage

På upptakten planerade vi gemensamt in “fixar-helg” i Grönby hage den 7-8 september. Boka redan nu in datumet och plocka fram arbetskläderna! Ju fler vi blir desto roligare blir det och desto mer kan vi få gjort. Kom ihåg att även sprida till föräldrar på respektive avdelningar.
Mer information kommer framöver.

Grönby hage

Förutom att vi planerat in en “fixar-helg” så tog vi även på senaste kårstyrelsen beslut om att sätta igång fönsterbyte i Grönby hage utifrån de offerter som hämtats in! Känns kul att vi kan sätta igång detta arbete och satsa lite på vår härliga utflyktsstuga!

Varma Scouthälsningar,
Johanna och Johan, kårordförande