Nyhetsbrev – September

16 september, 2019 av Johan Havenberg

Nu är höstterminens verksamhet och aktiviteter i full gång på alla håll. Det märks inte minst på innehållet i detta nyhetsbrev som till stor del handlar om olika aktiviteter som har genomförts eller kommer att genomföras. Härligt!

Fixardag i Grönby

Den 8 september var det fixardag i Grönby och en stor skara scouter i olika åldrar anslöt sig och mycket blev gjort. T ex målades det dörrar, grund och fasad lagades och målades, träd fälldes, ogräs rensades och vinden tömdes! Stort tack till alla som hjälpte till!

Galakväll på Boklundens restaurang Torna Hällestad

Lördagen den 12 oktober är det distriktsstämma på Boklundens restaurang i Torna Hällestad. I samband med detta, på fredagkvällen den 11 oktober arrangeras det även en galamiddag på samma ställe. Denna är öppen för alla att anmäla sig till oavsett om man ska gå på distriktsstämma eller inte. Du anmäler dig i så fall på egen hand och deltar till självkostnadspris! Anmälan och mer info hittar du på länken nedan.

Arbetsdag för styrelsen

Den 13 oktober har styrelsen planerat in en arbetsdag för att försöka få undan sådant som inte hinns med under ordinarie styrelsemöten och även planera vidare för kommande verksamhet. Bl a kommer vi under denna dag att jobba vidare med det material som kom fram vid workshopen på upptakten gällande “Hållbart ledarskap”.

Höstens arrangemang

När det gäller höstens arrangemang så har vi nu arrangörer för såväl julmarknad, som fredsljuset och kårens årsdag – vilket är mycket glädjande!

Vi vill slå ett slag för att avdelningarna vid kårgemensamma arrangemang som t ex Kårens årsdag verkligen gör PR för arrangemanget hos scouterna. Ett alternativ om det inte är möjligt att delta i ett “extra” arrangemang är att avdelningarna lägger in i planeringen att kårens årsdag t ex den veckan ersätter det ordinarie mötet. Vi tror det är viktigt och positivt för kårgemenskapen om så många som möjligt av våra scouter och ledare deltar när det finns möjlighet att göra något hela kåren tillsammans och inte enbart den egna avdelningen. Kårens årsdag firas den 6 november och mer information kommer när det närmar sig från våra roverscouter i Mulle Meck som tagit sig an att arrangera firandet!