Nyhetsbrev – November

25 november, 2019 av Johan Havenberg

Nu är det inte så många veckor kvar av terminen och bl a adventsfirande med julmarknad står för dörren. Kom ihåg att bjuda in och peppa era scouter och scoutföräldrar att hjälpa till så att vi får ett riktigt bra och mysigt arrangemang.

Matvaror till Grönby hage och hajker m m

Kom ihåg när ni ska handla till era hajker och övernattningar att kolla i matskåpet på lokalen i fall något av det ni behöver redan finns där. Just nu finns det gott om torrvaror som havregryn, pasta etc. Kolla gärna som sagt vad som finns och använd till era hajker, övernattningar eller varför inte till ett vanligt möte!

Save the date 1 – Julhälsning

Boka redan nu in den 18 december kl 18.00 för årets traditionella julhälsning för ledare, funktionärer och utmanare! Inbjudan kommer när det närmar sig!

Save the date 2 – Upptakt i januari

Den 6 januari kl 17.30 är det dags för ledarupptakt inför vårterminen 2020.

Grönby hage

Det har gjorts en helhets-inventering av underhålls- och renoveringsbehovet i Grönby hage, och avsikten är att ta fram en långsiktig prioriterings- och underhållsplan för detta.

Policys och Rutiner

Under oktober och november har styrelsen arbetat med att göra klart en hel del policys och rutiner som varit på gång ett tag. De flesta policys är saker som vi gjort länge i kåren med inte haft nedskrivet. På senaste styrelsemötet klubbade vi de nya och förändrade policys och godkände de rutiner vi skapat.