Nyhetsbrev – Juli

9 juli, 2020 av Johan Havenberg

Sol eller regn?

Nu är det sommarlov och semester för många och ledighet är aldrig fel. Covid-19 gör att många väljer att stanna hemma i Sverige i år och det är väl trevligt. Med gällande restriktioner från folkhälsomyndigheten så blev sommarlägret inställt. Men våra eldsjälar i kåren har gjort ett fantastiskt jobb och lyckats ordna ett sommarläger för vår kår i egen regi och följa restriktionerna som finns. Det kommer troligtvis bli lite annorlunda än vanligt men en scout är ju alltid redo för nya utmaningar. Så jag hoppas på att ni får bra väder under de dagarna ni skall dit för att få ut så mycket som möjligt av äventyret.

Som vi aviserat tidigare så står vi inför en renovering i delar av Grönby Hage. Det som kommer att åtgärdas i första steget är köket som kommer få sig rejäl upprustning. Rivningen är tänkt att påbörjas helgen vecka 32. Återigen vill jag be om er hjälp med detta, vi är i behov av hantverkare som kan hjälpa till för att få allting i ordning. Det är inte meningen att ni skall dra hela lass för alla bäckar små är mycket välkomna. Vi har en grupp som jobbar speciellt med detta och ni kan anmäla intresse till Robert på Rovdjuren robert.farina.rf@gmail.com märk med namn, telefonnr och vad ni kan hjälpa till med.

Det har varit årsmöte i vår Bryssel avdelningen också och de har haft det lite mer motigt med möte än oss då de har varit i ”Lockdown”. Så de har fått prova på lite nya digitala möten under tiden de inte har fått träffas. Men restriktionerna har börjat att lättas där med så verksamheten skall tas upp igen till höstterminen.

Höstterminen här hemma kommer att dra igång igen vecka 35 och på Rovfåglarna kommer vi att få en ny ledartrio som kommer att bestå av Enoo, Truls och Joel. Mer information om höstterminen kommer att komma ut senare.

Ha nu en trevlig sommar och njut.

För er som skall på lägret här har ni en bra länk till vad ni skall packa med er.

Väl mött
Ordf. Martin Isaksen