Nyhetsbrev – Augusti

28 augusti, 2019 av Johan Havenberg

Vi hoppas att alla har haft en skön sommar och nu är redo för en ny termin med allt vad det innebär. Allting börjar komma igång igen efter sommaruppehåll och semestrar, så även styrelsearbetet – och det är dags för ett nytt nyhetsbrev. Vi ser fram emot en ny och härlig termin med massor av nya scoutupplevelser.

Ny styrelsemedlem

På den extra kårstämman i samband med ledarupptakten nu i augusti valdes Robert Farina till ny styrelseledamot. Vi hälsar honom varmt välkommen och ser fram emot att arbeta tillsammans!

Fixardag i Grönby

Som tidigare meddelats kommer det söndagen den 8 september att vara fixardag i Grönby! kl 09.00, ses vi i Grönby hage för att bla måla, storstäda, allmän röjning och snickeri. Vi börjar med en gemensam frukost, där vi fördelar arbetsuppgifterna för dagen. Vi kommer att hålla på fram till ca 16.00. Man behöver inte vara med hela dagen om man inte kan. Skriv i anmälan mellan vilka tider ni kommer vara på plats så att vi kan planera arbetsuppgifter och mat.

Kom ihåg att anmäla dig!

Höstens arrangemang

I samband med ledarupptakten anmälde sig några stycken för att arrangera julmarknaden vilket är glädjande då det är ett viktigt arrangemang för kåren! Fortfarande söker vi någon/några som skulle vara intresserade av att planera något för firandet av kårens årsdag i november. Är du intresserad så hör av dig till styrelsen!
styrelsen@trelleborgsscoutkar.se

Sommarläger 2020

Tiden går fort och även om sommaren knappt är över än så börjar det bli dags att blicka framåt mot nästa års sommarläger! Är du själv eller vet du någon som är intresserad av att vara med och planera årets scouthöjdpunkt 2020 så tveka inte att höra av dig till styrelsen!

Hållbart ledarskap

På kårstämman i våras antog kåren en motion gällande att arbeta med hållbart ledarskap och MOVIS i kåren. I samband med ledarupptakten påbörjade vi så smått detta arbete genom en mini-workshop där vi diskuterade vad hållbart ledarskap innebär etc. Vi i styrelsen kommer nu att sammanställa och titta på det som kom fram och återkomma kring hur vi kan arbeta vidare med detta som ett nästa steg!

Midsommar

Vi vill passa på att rikta ett stort TACK till alla som hjälpte till på årets midsommarfirande. Glädjande kom några fler än de som anmält sig och några stannade längre, så vi hade riktigt bra bemanning i år.