Nyhetsbrev – Mars

25 mars, 2018

Hej!

Nu är vi äntligen på plats och kör verksamhet i våra nya lokaler, vilket känns fantastiskt skoj – inte minst med tanke på våren som närmar sig med stormsteg och de möjligheter det kommer innebära att utnyttja t ex Albäcksskogen för skoj utomhusaktiviteter. Vi har också hunnit ha kårstämma och vi känner oss stolta och glada över att ha fått förtroendet att fortsätta driva kårens verksamhet under ytterligare ett år!

Ledarevent

Då vi gärna vill visa vår uppskattning för det engagemang alla ledare och funktionärer lägger ner i kåren skulle vi vilja bjuda in till ett litet ledarevent med mat och umgänge. Detta kombinerat med ledarupptakt inför höstterminen. Datumen för upptakten var sedan tidigare bokad till den 11 juni, men på kårstämman beslutade vi att ändra datumet till lördagen den 16 juni för att kunna kombinera både upptakt och ledarevent. Boka in datumet så återkommer vi med inbjudan och mer detaljerad information lite längre fram!

Ny styrelse

På kårstämman den 21 mars valdes ny styrelse och den nya styrelsen ser ut så här:
Ordförande: Johanna Thysell och Johan Havenberg
Kassör: Anette Evans
Ledamöter: Olof Linge, Veronica Ljung, Gustav Fredlund, Ankie Lisell, Mikael Persson, Håkan Greko
Suppleant: Fredrik Lewin
Vi är som sagt tacksamma för förtroendet och ser mycket fram emot att arbeta tillsammans med den nya styrelsen!

Den 23 april har vi bokat in att besöka Liljeborgsskolan åk 5 för rekryteringsinsats, ca kl 11.30-14.30 i tre olika klasser (samtliga åk 5). Är det någon som har möjlighet att vara med denna dag så hör av er till styrelsen@trelleborgsscoutkar.se

En sista flyttdag

Vi behöver göra ett sista ryck för att tömma gamla lokalen som ska lämnas 30/4, köra iväg lite saker till förråd och köra iväg en del saker som ska slängas. Detta planeras till söndagen den 8 april kl 9-13 och anmälan görs via hemsidan! Vi är tacksamma om så många som möjligt anmäler sig så går det fort och lätt att lösa detta. Ni som ledare får gärna vidarebefordra till era respektive avdelningar också så kanske vi kan få lite hjälp av föräldrar och scouter också!

Ny lokal

Nu när vi har nya lokaler innebär det till viss del nya rutiner och vi behöver även hjälpas åt att få saker att fungera och att vi håller våra nya fina lokaler i bra skick för allas trevnad. Det är inte lätt att tänka på allt i början utan mycket får utvecklas efter hand, men det har nyligen kommit ett separat mail med lite information som är viktig att känna till, en del nya rutiner, nyttjande av lokalerna. Ordentliga städrutiner kommer att tas fram men tills vidare får alla hjälpas åt att städa de ytor man använt när man varit där. Har ni idéer eller tankar kring detta så prata gärna med Andreas, andreas.lewin@elodata.nu eller någon i styrelsen om detta.

Varma scouthälsningar,