Nyhetsbrev – April

Nyhetsbrev
19 april, 2019 av Johan Havenberg

Glad påsk!

Nu har vi hunnit ha kårstämma och därmed slutligen lagt verksamhetsåret 2018 till handlingarna. Vi vill också tacka för det fortsatta förtroendet att driva kåren vidare och vi ser fram emot en ny och spännande mandatperiod tillsammans med den “nygamla” styrelsen.

Majblomman

Försäljning av majblommor är nu igång så passa på att köpa av våra scouter på stan!

Distriktsstämma

Den 24 april åker vi på vårens distriktsstämma i Svedala för att göra kårens röst hörd i distriktet. Extra skoj är att vi är en av de kårer med flest mandat i distriktet!

Ledarupptakt

Den 1 maj kl 18.00 är det dags för ledarupptakt och en första avstämning inför höstterminens verksamhet, i scoutlokalen! Boka in datumet och fundera (om ni inte redan gjort det) tillsammans med din avdelning på hur ledarsituationen på avdelningen ser ut inför hösten samt önskemål om Grönby-helger. Är du inte ledare på en avdelning idag, men vill bli, eller om du önskar byta till annan avdelning så är det också viktig information att ha med sig till ledarupptakten.

Kommunikation och information

Kom ihåg att som avdelningsledare vidarebefordra den information som kommer om kårgemensamma arrangemang som sommarläger, majblommor, midsommar julmarknad etc till era scouter på avdelningarna. Gör gärna även lite extra PR för arrangemangen och prata kring dem så att vi får en bra uppslutning!

Mulle Meck och Grönby hage

Vårt roverlag har planer (och har redan börjat) med att göra lite små-fix i Grönby hage. Det handlar om olika småsaker för trevnadens skull, så som städning/undanplockning/organisering/uppfräschning av vissa saker etc.
Ett härligt initiativ tycker vi!

Varma Scouthälsningar,
Johanna och Johan, kårordförande