Nyhetsbrev – December

Hej,

Nu är ännu en scouttermin till ända och vi vill givetvis passa på att rikta ett stort tack till alla som på olika sätt engagerat sig i verksamheten under det gångna året! Tillsammans har vi gett våra scouter massor av nya fantastiska scoutupplevelser. Det börjar bli dags att summera verksamhetsåret och planera för ett nytt år med härliga scoutaktiviteter – inte minst blir det ju en nystart i våra nya lokaler!

Ny lokal

Arbetet med flytten är i full gång, och det har såväl packats i den gamla lokalen som målats och förberetts i den nya. Ännu återstår arbete och vi behöver alla hjälpas åt. Inom kort kommer ett par datum att komma ut för nya tillfällen under januari då man kan anmäla sig för att hjälpa till vid ett eller flera arbetspass. Därefter räknar vi med att stora flyttlasset går någon gång kring sportlovet och att verksamheten kan dra igång fullt ut efter sportlovsveckan. Mer info om planeringen och detta kommer även i samband med ledarupptakten i januari.

Swish-betalningar/avdelningarnas ekonomi

Vi har som ni vet skapat swish-konton för alla avdelningar och vi har även skrivit ner rutiner för hantering av ekonomin på avdelningarna samt tagit fram blanketter för hur utlägg och t ex körersättning ska hanteras. Denna information finns inom kort på hemsidan, se Document.

Julmarknad

Tack till alla som på olika sätt hjälpte till med genomförandet av julmarknaden!

Verksamhetsberättelse

Alla avdelningar och arbetsgrupper behöver skicka in sin verksamhetsberättelse över verksamhetsåret 2017, senast den 31 januari 2018. Denna mailas till tobias@havenberg.se Har ni frågor är det bara att kontakta Tobias eller någon annan i styrelsen

Ledarupptakt

Ledarupptakt inför vårterminen kommer att äga rum den 7 januari kl 10.00 i nya lokalen. Separat kallelse kommer också.

Kanoter

Vi har beviljats 30.000 kr i bidrag för inköp av nya kanoter och paddlar!

Trygga möten

Vi har under hösten skickat ut påminnelser till berörda personer gällande utbildningen trygga möten som är obligatorisk för alla ledare att genomföra minst vart tredje år. Deadline för att genomföra detta (gäller de som fått påminnelse om att man behöver gå den) är den 31 januari 2018. Vi kommer även att prata mer om detta i samband med ledarupptakten. Kontakta ordforande@trelleborgsscoutkar.se om ni har frågor eller behöver någon hjälp kring detta!

Julhälsning

Vi ses på julhälsningen den 18 december!

Varma Scouthälsningar och med önskan om en God Jul och Gott Nytt År,
Johanna och Johan, kårordförande

Det här inlägget postades i Nyhetsbrev av Johan Havenberg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>